خواص شگفت انگیز گردو

فروش گردو به علت ارزش غذایی بالای آن امروزه به عنوان یک شغل پردرآمد به حساب می آید. در بین سایر آجیل ها یک ماده شگفت انگیز و دارای ارزش غذایی زیادی است . خصوصا مقدار زیاد امگا 3 موجود در گردو که برای سلامت مغز و قلب مفید است. به علت وجود اسیدهای چرب اشباع نشده، اسیدهای چرب غیرقابل اشباع در گردو وجود دارد. گردو برای سلامتی هر فردی و در هر سنی مفید بود و بایستی در سبد غذایی افراد وجود داشته باشد. گردو مانند پسته از آجیل های گران قیمت نیز به شما می آید شما می توانید در پادنا گرد را با قیمت مناسب فروش گردو اصفهان تهیه کنید.

خواص شگفت انگیز گردو

ارزش غذایی و مواد مغذی در 7 عدد گردو یا یک انس گردو :

کالری 187 منگنز 4 میلی گرم
چربی 5 گرم مس 4 میلی گرم
پروتئین 4 گرم منیزیم 4 میلی گرم
فیبر 2 گرم فسفر 98 میلی گرم
شکر کمتر از 1 گرم آهن 7 میلی گرم
کربوهیدرات 4 گرم تیامین 1 میلی گرم

 

فواید شگفت انگیز گردو:

خواص گردو

  • مبارزه با افسردگی : به خاطرامگا 3 موجود در گردو عملکرد مغز بهتر شده و به علت چربی کم آن اختلالات شناختی و رفتاری از بین رفته و به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان افسرگی به حساب می آید. اضطراب، استرس، تغییر خلق و سختگی از جمله موارد افسردگی هستند که با گردو قابل درمانند.
  • بهبود تقویت حافظه و سلامت مغز: بیماری هایی مثل آلزایمر و اختلالات حافظه با افزایش سن مرتبط هستند. گردو یک ماده غذایی مفید برای به تاخیر انداخیتن پیری مغز و این گونه بیماری هاست.
  • سلامت قلب: امگا 3 برای سلامت قلب بسیار مفید بوده و باعث بهبود گردش خون، سلامت شریان ها، کاهش التهاب و تعادل سطح کلسترول می شود. که تمامی این موارد به سلامت قلب و عروق منجر می شود.
  • جلوگیری از سرطان: سرطان یکی از بیماری های خطرات و کشنده است که امروزه افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند. سرطان با انواع مختلف در سایر قسمت های بدن بروز کرده و فرد را دچار آسیب های جدی می کند. وجود آنتی اکسیدان های پلی فنول و خاصیت ضد التهابی گردو از سرطان جلوگیری می کند. مصرف گردو و رژیم غذایی گردو غنی شده با آن، باعث کاهش تعداد تومورها و رشد آنها می شود.
  • لاغری و کاهش وزن: زیبایی و تناسب اندام به عنوان یکی از مواردیست که امروزه قابل توجه بسیاری از افراد خصوصا خانم ها می باشد. گردو چربی های شکم را سوزانده و به خاطر وجود برخی پروتئین ها و اسیدهای چرب باعث سیری در فرد شده و احساس گرسنگی را کم و به لاغری و کم اشتهایی منجر می شود. گردو همچنین به تنظیم انسولین، تعادل کلسترول بدن، کنترل قند خون، اشتها و وزن پایدار کمک می کند.
  • باروری و رشد جنین: مواد مغزی گردو شامل فسفر، کلسیم، منگنر، پتاسیم، پروتئین و فیبر است. بچه های کوچک، ماردان شیرده و زنان باردار با مصرف منظم گردو می توانند، مواد غذایی ضروری بدنشان را تامین کنند. همچنین مواد مغزی گردو باعث رشد بهتر جنین، رشد مغز، بهبود زخم و بهداشت باروری می شود.
  • امگا 3 و رشد کودکان: مغز کودکان یکی از مهم ترین قسمت های بدن آنها بایستی همواره مورد توجه ماردان از دوران بارداری تا کودکی باشد. بهبود رشد کودکان و تقویت مغز آنها مستلزم استفاده از گردو در رژیم غذایی کودکان است. پیش فعالی و اختلالات کم توجهی و بسیاری دیگر از مشکلات کودکان با وجود امگا 3 موجود در گردو به صورت طبیعی درمان می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *