خواص بی نظیر عسل طبیعی

عسل ماده خوراکی  است که دارای فواید و خواص بسیار زیاد و بی نظیری می باشد. خواص عسل آنقدر زیاد است که گفتن آنها در یک مقاله گنجایش ندارد بنابراین ما سعی داریم در این مقاله تعدادی از خواص بی نظیر و پر استفاده از اثر را برای شما عزیزان ارائه دهیم.  اما همانطور که در مقالات قبلی ارائه شد قبل از خرید عسل به طبیعی بودن آن دقت کنید زیرا عسل طبیعی میتواند  دارای این خواص باشند و برای شما و بدنتان مفید واقع شود. بنابراین برای خرید عسل طبیعی می‌توانید از سایت پادنا که به فروش عسل طبیعی اصفهان می‌پردازد با اطمینان خرید کنید.

خواص دارویی:

از هزاران سال پیش از عسل به عنوان داروی درمانی استفاده می کردند و یا آن را با دیگر داروها مخلوط می کردند تا اثر بیشتری داشته باشد.  همانطور که در قرآن کریم ذکر شده عسل دارای خواص بسیاری است. یکی از مهمترین استفاده ها ازعسل  استفاده برای درمان زخم بوده است. عسل خاصیت آنتی بیوتیک دارد و به عنوان از بین برنده میکروب از آن استفاده می شده است. که البته از این روش بیشتر در قدیم استفاده میشد و با آمدن پنی سیلین استفاده از عسل کمتر شده است اما تحقیقات نشان داده که استفاده از عسل در زخم های بدن بسیار مناسب جواب داده است.  این روزها بیشتر از عسل برای مواد آرایشی و بهداشتی استفاده شود که می‌تواند برای پوست و همچنین مو فواید بسیاری داشته باشد.

سرماخوردگی:

عسل برای سرفه کردن و سرماخوردگی بسیار مناسب است این موضوع را بسیاری از شما امتحان کرده باشید که خوردن عسل باعث التیام گلو شده و سرفه را کاهش میدهد.همچنین خوردن عسل باعث می شود عفونت هایی که در گلو وجود دارند را از بین ببرند و باعث زود خوب شدن سرماخوردگی میشود.

اثرات عسل بر خون:

عسل می‌تواند اثرات مناسبی بر خون بدن بگذارد. همانطور که می دانید گلبول های قرمز خون مسئول انتقال اکسیژن به بخش های بدن می باشند استفاده از عسل می‌تواند تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش دهد و همچنین می‌تواند از کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری کند.اما برای اینکه بتواند این اثرات را بگذارد باید از عسل اصفهان را در آب ولرم حل کرده و نوش جان کنید

ماسک عسل

تاثیرات عسل بر پوست و مو:

همانطور که گفته شد از عسل در موارد بهداشتی و آرایشی استفاده های بسیاری می شود مثلاً استفاده عسل در نرم کننده هایی که برای مو استفاده می کنید باعث می شود موخوره ها از بین بروند  و همچنین موهای درخشانی داشته باشید.

عسل برای تمام پوستها مفید است و پوست های حساس نیز می توانند از آن استفاده کنند عسل باعث می شود پوست های مرده از بین بروند و پوست شفافیت خاصی به خود بگیرد همچنین می توانید  از عسل برای از بین بردن پوست های مرده آرنج و یا جای زخم استفاده کنید.

از دیگر فواید عسل برای پوست این است که می توانید به عنوان یک ماسک غنی از ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید و باعث از بین بردن قارچ های پوستی نیز بشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *