گرده گل

تاریخچه گرده گل

گرده گل در سراسر تاریخ نزد چینی ها ، رومیان ،انگلوساکسون و مصریان از نظر دارویی و غذایی اهمیت خاصی داشته است. آنها راز سلامتی را در این ماده می دانستند و در بیشتر کشورها گرده گل به صورت قرص و پودر مصرف می شد. گرده گل در قسمت انتهایی پرچم قرار دارد و تنها عامل بارور کردن گیاه می باشد و زنبور در حین اینکه روی گلها می نشیند و آنها را به وسیله کیسه هایی که در پاهایش است از گلهای جمع می کند جهت تغذیه نوزادان و خود زنبور به درون کندو می آورد. زنبور به هنگام ورود به کندو گرده گل به وسیله  تله گرده گیر از پاهایش جدا می شود و در دستگاه خاصی جهت تبخیر مقداری از آب قرار میگیرد. این دستگاه موجب عدم تغییر در کیفیت گرده گل می شود.

برای خرید بهترین گرده گل بر روی کلمه فروش عسل کلیک کنید.

گرده گل

خواص غذایی گرده گل:

گرده گل دارای اسید های آمینه ، ویتامین ها ، هورمون ها و عناصر خاصی به شرح زیر می باشد. مواد معدنی(در هر ۱۰۰ میلی گرم)  مس ۸ درصد الی ۵ درصد ، آهن30/یک درصد ، فسفر ۱ الی ۲۰ درصد ، پتاسیم ۶۰۰ میلی گرم ، کلسیم یک الی یک و نیم درصد  ، منیزم   ۱۲ الی ۱ درصد ،منگنزم یک چهارم درصد بر کلراید یک درصد اسید آمینه(در هر صد قسمت) شامل  آرژنین4/7 ،فنیل  آلانین3/5  ، میتیونین 1/7، تیرونین4/6 ، اسید گلوتامیک9/1 ،تریپتوفان 1/6، هیستیدین1/5 ، والین ۶ و ایزولوسین4/7.

ویتامین ها(در هر ۱۰۰ میلی گرم):اسیدپانتوتنیک  ، لاکتو فلدنین ویرپول  ،تیامین (b6)،  نیاسین امید ، اسیدفولیک ، ریبو فلاوین ،پیریدوکسین(b6)، ویتامین‌های(e،c،a)  و17  درصد ویتامینd  گرده گل از نظر ترکیبات شیمیایی در گیاهان مختلف با یکدیگر فرق دارد به طور معمول دارای پروتئین زیاد ، مواد معدنی کم ، ویتامین زیاد و فاقد چربی می‌باشد.گرده های گل جمع شده از چند گیاه مختلف ارزش غذایی بیشتری دارند ، زیرا کمبود ترکیبات شیمیایی  یکدیگر را جبران نموده یک غذای کامل برای انسان است. گرده گل به عنوان یک غذای با ارزش بالا و انرژی زیاد و تامین کننده سلامتی است. مصرف تدریجی و مداوم گرده گل مقاومت بدن را در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی وگریپ افزایش داده و از اختلال سوخت و ساز مواد نیز در بدن جلوگیری می کند. گرده گل باعث تقویت کودکان و بزرگسالان می شود که طبق تحقیقاتی که رشته پزشکی در کشورهای فرانسه و لهستان بر روی تعدادی کودک و بزرگسال که از نظر جسمانی ضعیف بودن گرده گل را به رژیم غذایی آنها افزودند ، آنها بعد از مدتی که در تلگرام صرف کردن قوای جسمی آنها بهبود یافت گرده گل تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن از جمله ناخنها ، موها و چروک پوست است. از گرده گل میتوان در دوران نقاهت بعد از عمل جراحی استفاده کرد که باعث افزایش وزن میشود. از گرده گل ورزشکاران به دلیل ارزش بسیار زیاد ترکیبات شیمیایی ، انرژی فوق العاده ای را ایجاد میکند ،.استفاده می کنند.این ماده غذایی باعث جبران سریع انرژی از دست رفته بدن می‌شود و در مواقع خستگی توصیه می‌شود. ورزشکاران اروپایی اولین کسانی بودند که از گرده گل به عنوان مکمل غذایی استفاده کردند. در بازیهای المپیک ۱۹۷۲ دونده فنلاندیاز قرص گرده گل استفاده کرده بود که باعث افزایش زیاد قدرت بدنی و توانایی این ورزشکار شده بود. مصرف گرده گل به صورت یک رژیم غذایی حداقل دو ماه به مقدار یک قاشق چایخوری در روز توصیه شده است. نان زنبور که درون کندو ساخته میشود به صورت مخلوط با عسل ، به نسبت دو قسمت عسل و یک  قسمت گرد قابل استفاده است.

برای خرید عسل طبیعی اصفهان اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *