خواص شیره انگور برای پوست و مو

خواص شیره انگور برای پوست و مو

خواص شیره انگور برای پوست و مو

انگور یکی از خوشمزه ترین میوه ها در جهان است، این میوه دارای منابع غنی ویتامین A،  C،  B6 و فولات است. علاوه بر این انگور دارای مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم است. شیره انگور فاقد چربی و سرشار از بسیاری از مواد مغذی ضروری برای حفظ پوست خوب، موهای سالم و اندامی متناسب است. برای خرید شیره انگور و خرید عمده ادویه حتما باید به کیفیت آن توجه کرد.

فواید انگور

انگور سرشار از فیبر نامحلول است که به سلامت روده کمک کرده، یبوست را کمتر کرده و سموم را از بدن پاک می کند. محتوای پروتئین موجود در انگور می تواند یک جایگزین مناسب برای گیاه خواران باشد. خواص آنتی اکسیدانی، میکروبی و آنتی بیوتیکی موجود در انگور، آنها را به یک درمان عالی برای عفونت های باکتریایی در بدن شما تبدیل کرده است. ویتامین B موجود در انگور به هضم غذا در بدن کمک کرده و باعث جذب بهتر مواد مغذی نیز می شود، این امر می تواند در حفظ سلامت پوست و مو به شما کمک کند. انگور حاوی مقادیر مس است، مس یک ماده معدنی ضروری برای زیبایی است که وظیفه تولید ملانین را بر عهده دارد. انگور از مقادیری پتاسیم تشکیل شده است، پتاسیم یک ماده مغذی کلیدی برای جلوگیری از التهاب در بدن است. استفاده از پتاسیم در رژیم غذایی می تواند از بسیاری مشکلات پوستی شما محافظت کند. آهن موجود در انگور می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند. انگور حاوی مقادیر زیادی فسفر است، فسفر مسئول رشد و نگهداری و ترمیم بافت ها به سلول های آسیب دیده را برعهده دارد. این امر باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود و به عنوان سد محافظتی طبیعی پوست عمل می کند. انواع محصولات خشکبار ، ادویه جات مخصوصا ادویه فله ای، هل سبز اکبر و انواع شیره ها حتما باید از مراکز معتبر و به نام خریداری شوند.

خواص شیره انگور برای پوست

انگور منبع غنی از ویتامین ها است، در نتیجه ترکیبات به کار رفته در آن دارای خواص ضد پیری است. مقادیر بالای پتاسیم، منیزیم، فسفر و آهن موجود در شیره انگور می تواند گردش خون را در بدن شما تقویت کرده و به نوبه خود باعث درخشندگی پوست شما از درون شود. استفاده از شیره انگور به صورت منظم بر روی صورت، می تواند باعث روشن تر شدن پوست شما شود. فیبر و آب موجود در شیره انگور، پوست شما را برای مدت زمان طولانی هیدراته نگه می دارد در نتیجه برای پوست های خشک بسیار مناسب است. انگور همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و پوستی شفاف و جوان به شما می بخشد. استفاده از انگور از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و چین و چروک و خطوط ریز روی پوست را کاهش می دهد. همچنین مصرف آب انگور، رنگ یکنواخت پوست را حفظ می کند. شما می توانید آب انگور را با یک گرم آرد و پودر کاکائو مخلوط کرده و روی پوست خود بگذارید، این ترکیب باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود. یک یا دو قاشق آب انگور با مخلوط  یک قاشق آب پرتقال و دو قاشق ماست نیز به درخشندگی پوست شما کمک می کند.

خواص شیره انگور برای مو

انگور برای موهای شما بسیار مفید است. خواص موجود در شیره انگور می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر شما کمک کند، این امر می تواند باعث افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو و حفظ رطوبت موهای شما از ریشه شود. شیره انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که می تواند به جذب آهن در بدن شما کمک کند. آهن یک فاکتور مهم برای سلامتی در بدن است، آهن می تواند به انتقال خون تازه به پوست سر کمک کند و از کم خونی که یکی از دلایل اصلی ریزش مو است جلوگیری کند.

کلام آخر

مواد مغذی و ویتامین های موجود در انگور برای بدن بسیار مفید است. انگور می تواند در تراکم استخوان و کاهش فشار خون به بدن شما کمک کند. مصرف روزانه آب انگور به سالم و درخشان شدن موهای شما کمک شایانی می کند. با خوردن آب انگور می توان از مشکلات مختلف مو مانند تیرگی، ریزش مو و موهای خاکستری جلوگیری کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *